Jag tänkte i en serie berätta om mitt smink som jag har och vilket av de som jag föredrar. Jag kommer att lägga ut 1 avsnitt varje dag, så håll utkik!
 
Idag börjar vi med LÄPPAR! Finns det något enklare sätt att se lite mer uppiffad ut än lite läppstift? Jag tycker att det är ett utmärkt sätt att käna sig lite mer piffad och det går fort att applicera.
 
Här är de läppstift och läppglans som jag äger:
 
Lipstick Slim, Nyans 104, från Make Up Store
 
Detta är ett läppstift som jag bara använt ett fåtal gånger. Appliceringen är lättare än med de större läppstiften men tyvärr så är den inte så pigmenterad. Färgen ser ut att vara röd men på läpparna blir den svagt rosa och färgar egenligen inte av sig så mycket.
 
Finns att köpa här

Lipgloss från H&M
 
Detta är ett helt vanligt läppglans från H&M. Den används då och då och är ett bra budgetläppglans. Dock så behövs den fyllas på under dagen och kan vara något svårapplicerad.
 
Finns att köpa här

Coral Blossom Lip Tint från MeMeMe
 
Denna har jag lite svårt för. Den är en blandad kind och läpp färg, alltså man kan ha den både på kinderna och läpparna. Färgen är fin men den sitter inte kvar så länge på läpparna och passar bättre för applicering på kinderna.
 
Finns att köpa här

Lipstick No5 Cherry Blossom från MIYO
 
Detta läppstift är en av mina favoriter! Trots sitt låga pris så sitter det bra, ger en fin färg och är lätt att applicera. Väl värd att köpas!
 
Finns att köpa här

Pink Lip Butter från Tintie
 
Detta läppbalsam är ett bra vårdande balsam med färg. Själva färgen är inte så stark men balsamet är otroligt mjukt på läpparna och är väldvårdande. Ett plus för den gulliga förpackningen!
 
Finns att köpa här

Lipgloss Sugar Cookie från bareMinerals
 
Detta läppglans använder jag nästan dagligen och är en av mina favoriter! Det ger en diskret glans och färg på läpparna som passar bra till en vardaglig makeup. Den håller länge och är lätt att applicera.
 
Finns att köpa här
 

1 kommentarer

Emilia Trennsby

24 Mar 2015 21:35

Sjukt fin blogg♡

Svar: Tack så mycket! <3
Emelie

Kommentera

Publiceras ej